Inglés B2 2017_7_(Ve)

OBJETIVOS:
Conseguir que los alumnos:
Dispongan de los recursos lingüísticos y no lingüísticos necesarios para participar en los intercambios comunicativos con un grado de fluidez, precisión y naturalidad suficientes como para que sus interlocutores no tengan que hacer un esfuerzo especial.
Tengan un nivel de conciencia de la lengua que les permite evitar errores que den lugar a malentendidos y utilizan suficientes recursos como para salvar situaciones de ambigüedad y aclarar lo que el interlocutor ha querido decir.
Utilicen un repertorio lingüístico amplio, suficiente para expresarse con argumentos y matices, sin errores importantes de formulación y con una pronunciación clara.
Consideren el efecto que producen sus comentarios y tienen en cuenta tanto la situación de comunicación como a sus interlocutores para adaptar el registro y el nivel de formalidad a las distintas circunstancias;
Dispongan de capacidad lingüística suficiente como para plantear los detalles de un problema, presentar reclamaciones y resolver situaciones conflictivas recurriendo a su capacidad de argumentar y a un lenguaje persuasivo.
Preparar a nuestros alumnos para presentarse con garantías de éxito a los exámenes oficiales de los niveles A1 al B2 del Marco Común Europeo y del First Certificate.

DIRIGIDO A:

CAPACITA PARA:

CONTENIDO DEL CURSO:
UNIT 1 NEVER JUDGE A BOOK BY ITS COVER
VOCABULARY Describing people: personality and appearance. Compound adjectives
GRAMMAR Defi ning and non-defi ning relative clauses. Modals for deduction (past and present)
WRITING An informal email
PRONUNCIATION Compound adjectives
 
UNIT 2 DOWN-TO-EARTH
VOCABULARY Animal idioms. Animal collocations: animal sounds
GRAMMAR Modals and expressions of probability. Conditionals. Alternatives to IF
WRITING An article
PRONUNCIATION Contractions. Linking
 
UNIT 3 HOME SWEET HOME
VOCABULARY Types of housing. Places in the home. Housework. Phrasal verbs connected to people relations
GRAMMAR Modals of obligation/absence of obligation/prohibition/advice. Have/Get something done
WRITING A report
PRONUNCIATION Consonant clusters
 
UNIT 4 A PENNY FOR YOUR THOUGHTS
VOCABULARY Money. Jobs
GRAMMAR Infi nitive versus –ing. Participle clauses
WRITING A covering letter
PRONUNCIATION Stress shift
 
UNIT 5 CAUGHT RED-HANDED
VOCABULARY Crime. Criminals
GRAMMAR Emphasis (do, so and indeed). Cleft sentences. Inversions
WRITING An opinion composition
PRONUNCIATION How to sound emphatic
 
UNIT 6 OUT AND ABOUT
VOCABULARY Leisure activities: Travelling. Extreme sports
GRAMMAR Used to, Would. Narrative tenses
WRITING A blog post
PRONUNCIATION-ED endings
 
UNIT 7 TV OR NOT TV?
VOCABULARY Headlines. Television (people, TV programmes and a TV guide)
GRAMMAR Impersonal report structures. Contrast (despite, in spite of, although…)
WRITING A “for and against” composition
PRONUNCIATION Contrastive intonation
 
UNIT 8 AN APPLE A DAY KEEPS THE DOCTOR AWAY
VOCABULARY Health and illness. Idioms related to the parts of the body. Food and Diet
GRAMMAR Reported speech. Reporting statements, commands and questions.
WRITING A complaint email/letter
PRONUNCIATION Homographs. Homophones
 
UNIT 9 NO REGRETS JUST LESSONS LEARNED
VOCABULARY Feelings
GRAMMAR I wish/If only. Would rather, would sooner, had better. It´s time
WRITING A personal anecdote
PRONUNCIATION /s/ – /z/ – /?/
 
UNIT 10 FACEBOOK = LANGUAGE FACELIFT?
VOCABULARY Compounds with –ever. The Internet. Fast Writing
GRAMMAR Future perfect and continuous. Use of the article for generalizing
WRITING A review
PRONUNCIATION Words pronounced differently in Spanish/English
 
LISTENING TRANSCRIPTS PER UNIT
 
EXERCISE KEY

 

INFORMACION ADICIONAL

  • Duración estimada:: 120 Horas

  • Modalidad:: E-Learning

  • Convocatoria:: Abierta

  • Fecha de lanzamiento: 08 noviembre, 2017

  • Precio: 180,00

  • Categorías: ,

Contratar ahora